آدرس جدید ما بخاطر فیلترشدنمان

قربانيان تجاوزهاي جنسي حاضرند در مجلس صحبت كنند

سایت های فیلترشکن در تاریخ 88/5/24 آپدیت شد

قربانيان تجاوزهاي جنسي حاضرند در مجلس صحبت كنند

پس از آنكه رئيس مجلس ايران، علي لاريجاني، تجاوز جنسي به دستگيرشدگان رويدادهاي جاري ايران را در زندان هاي اين كشور تكذيب كرد، "خبر آنلاين"، خبرگزاري نزديك به علي لاريجاني از قول برخي نمايندگان مهدي كروبي نوشت : اگر مجلس جلسۀ غيرعلني و غيررسمي تشكيل بدهد همۀ كساني كه به مهدي كروبي گفته اند كه در زندان به آنان تجاوز جنسي شده حاضرند در مقابل نمايندگان مجلس از رفتارهايي كه با آنان در زندان شده، سخن بگويند. از اكبر اعلمي نمايندۀ پيشين مجلس پرسيده ايم كه واكنش مجلس به اين پيشنهاد چه بايد باشد.

اكبر اعلمي : قبل از اينكه به سئوال شما پاسخ بدهم بايد بگويم كه من با اينكه موضوعي به شكل غيرعلني و غيررسمي مطرح بشود چندان موافق نيستم. چون مسأله يا اتهام تجاوز جنسي به زندانيان در سطح بسيار گسترده اي مطرح شده و افكار عمومي منتظر اين است كه صحت و سقم ادعاي آقاي كروبي روشن بشود. اگر ادعاي آقاي كروبي مقرون به صحت باشد اين يك فاجعه و يك جنايت بسيار بزرگ است و در واقع حُكم آتشي را دارد كه بر خرمن انقلاب افتاده و مسئوليت آن هم متوجۀ همۀ مقامات است : از رهبري گرفته تا رياست جمهوري، مقامات قوۀ قضائيه، مجلس خبرگان رهبري، مجلس شوراي اسلامي، فرمانده نيروي انتظامي، رئيس سازمان زندان ها... و خلاصه همه مقاماتي كه به صورت مستقيم و غيرمستقيم با دستگيري ها و زندان ها ارتباط دارند. اما، چنانچه خبر كذب باشد مسئوليت آن بر عهده كسي است كه خبر را منتشر كرده است. از منظر حقوقي، ارايه دليل و بيّنه بر عهدۀ مدعي است و قهراً آقاي كروبي به عنوان روحاني و كسي كه بارها نمايندۀ مجلس بوده و دو دوره نيز رياست آن را برعهده داشته به اين امر واقف است و نمي تواند بدون مدرك و شواهد لازم چنين ادعايي را مطرح بكند. الان توپ در زمين آقاياني است كه مدعي هستند كه اظهارات آقاي كروبي كذب است. تصور مي كنم كه نقداً بهترين مكاني كه تباني براي لوث كردن اين موضوع را از بين مي برد مجلس است. از آنجا كه رئيس مجلس اظهارات آقاي كروبي را تكذيب كرده، بهتر است در اولين فرصت جلسه اي را در مجلس براي استماع نظر آقاي كروبي و شهود ايشان تشكيل بدهد. البته، آنچه بيشتر مورد نظر آقايان است جلسۀ غيرعلني است. در هر حال، عدم پيگيري مجلس به منزلۀ مُهر تأئيد زدن به همۀ ادعاهاي آقاي كروبي است و در چنين صورتي بايد تمام مقام هاي مسئول از مسئوليت هاي خود استعفا بدهند يا خلع بشوند و كساني هم كه مرتكب چنين فاجعه اي شده اند حتماً بايد به مكافات جنايات خودشان برسند.



كروبي جزييات ديگري از جنايت‌هاي رخ داده در زندان‌ها را فاش كرد : افراد را شكنجه مي كردندو به انها مي گفتند با صداي بلند بگوييد كه مادرتان .... است

سحام نيوز : مهدي كروبي از دستور هاشمي شاهرودي براي رسيدگي به نامه وي به هاشمي رفسنجاني درباره آزار جنسي بازداشت شدگان كهريزك خبر داد وگفت : " آقاي هاشمي رفسنجاني نامه را به آقاي هاشمي شاهرودي ارجاع داده است و ايشان نيز دستور رسيدگي به اين نامه را صادر كرده و از آقاي دري نجف آبادي دادستان كل كشور خواسته كه با من تماس بگيرد و اعلام كند كه نفراتي را به نزد من خواهند فرستاد و نقطه نظرات مرا دريافت كنند تا به مسئولان منعكس شود ."
دبيركل حزب اعتمادملي در گفت و گويي با سايت سحام نيوز در پاسخ به سوالاتي كه در واكنش به انتشار نامه وي به هاشمي رفسنجاني درباره آزار جنسي در كهريزيك بود دلايل نگارش چنين نامه اي را تشريح كرد . كروبي قبل از هر سخني در پاسخ به كساني كه وي را به خاطر نگارش نامه اي مورد انتقاد واعتراض شديد خود قرار دادند گفت : " كساني كه اين روزها به دنبال جوسازي ها هستند فضايي امن و آرام را ايجاد كنند و هياتي مستقل و بي سرف را هم مسئول رسيدگي به اين ماجرا كنند و آنگاه شاهد ان باشند كه افرادي كه اين مسائل را به بنده منتقل كرده اند مي آيند و شكايت خود را مطرح مي كنند . البته افرادي در اين هيات قرار گيرند كه كساني كه مورد آزاد قرار گرفته اند و شكايتي دارند نسبت به انها اعتماد داشته باشند و مسايلي كه برايشان روي داده را با انها در ميان بگذارند و البته اطمينان داشته باشند كه اين هيات نيز تا آخر از حقوق آنها دفاع مي كند."
وي همچنين به پرسش هاي كساني جواب داد كه از علت نگارش اين نامه به هاشمي رفسنجاني به عنوان رييس مجلس خبرگان مي پرسند . وي گفت : " من براي نگارش اين نامه به آقاي هاشمي دلايل بسياري داشتم. نخست اينكه ايشان از ارتباط نزديكي با رهبري برخوردار هستند و بنابراين مطمئن هستم كه اين مسائل را به ايشان منتقل مي كنند . از طرف ديگر خود آقاي هاشمي رفسنجاني نيز انتقاداتي را به حوادث اخير داشت و در نماز جمعه نيز تا حدودي گلايه هاي خود را مطرح كرد و حتي درخواست كرد تا زندانيان را آزاد كنند . همچنين من طي هفته هاي گذشته نامه اي را به وزير اطلاعات و رييس قوه قضائيه نوشته بودم و بنابراين تصميم گرفتم كه اين نامه را به رياست مجلس خبرگان و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بنويسم . در عين حال بنده از قبل از آغاز حركت نهضت انقلاب با آقاي هاشمي آشنا بودم و همواره از قبل و پس از انقلاب با ايشان همكاري و رفاقت داشته ام و من از اين حق برخودارم كه به ايشان نامه اي را بنويسم البته اين ارتباطي به اختلاف سليقه من با آقاي هاشمي ندارد چرا كه هرچند ما با هم اختلاف ديدگاه داريم ولي من معتقدم كه ايشان از جايگاه خاصي برخوردار است كه شايد بتواند كاري كند . همين آقاياني كه امروز به آقاي هاشمي رفسنجاني هتاكي و انتقاد مي كنند شايد از ياد برده اند كه ايشان از نزديك ترين ياران امام بوده اند و حتي زماني كه قرار بود حكم مهندس بازرگان خوانده شود در مراسمي كه همه ما حضور داشتيم ايشان كنارامام نشستند و متن حكم را قرائت كردند .

وي با اشاره به انتشار برخي مطالبي كه در ان مدعي شده اند كروبي نامه را زودتر از موعدي كه قرار بوده منتشر كرده است، گفت : " من هنگامي كه به ايشان نامه نوشتم انتظارم اين بود كه با توجه به ابعاد فاجعه اميز اين مسائل در مدت زمان كوتاهي ايشان پاسخ اين نامه را بدهند زيرا و البته از نامه هم دو نسخه تهيه شد كه يكي نزد ايشان و ديگر نزد بنده بود . وليكن بيش از ده روز طول كشيد كه اقاي هاشمي به اين نامه پاسخي ندادند . البته اين به معناي گلايه از آقاي هاشمي رفسنجاني نيست بلكه من احساس كردم كه ايشان نخواسته به اين نامه پاسخ دهد و يا اينكه بنابر شرايط فعلي و وضعيتي كه خود ايشان در ان قرار دارد نمي خواسته كه وارد اين معركه شود و من هم بنابر نگراني نسبت به اخباري كه مدام به من مي رسيد اين نامه را منتشر كردم . البته بعدها متوجه شدم كه ايشان نامه را به آقاي هاشمي شاهرودي ارجاع داده است و ايشان نيز دستور رسيدگي به اين نامه را صادر كرده و از آقاي دري نجف آبادي دادستان كل كشور خواسته كه با من تماس بگيرد و اعلام كند كه نفراتي را به نزد من خواهند فرستاد تا نقطه نظرات مرا دريافت كنند و به انها منعكس شود . "
كروبي همچنين افزود : " هنگامي كه اين نامه منتشر شد برخوردهاي متفاوتي صورت گرفت برخي از استقبال كردند ، چرا كه مي گفتند اين باعث شد تا فضا به گونه اي شود كه كساني كه در اين باره مطالبي داشتند آن را مطرح كنند مانند خبري كه يك خانم سنندجي ان را مطرح كرد كه من از ذكر نام ايشان خوداري مي كنم و آقايان مي توانند به سايت ها مراجعه و در اين باره آگاهي بيشتري كسب كسب كنند . "
وي افزود :" البته در همين ميان كساني هم بودند كه از انتشار ان برآشقتند و قصد ان دارند تا فضايي را ايجاد كنند كه كسي جرات بيان مطالبي در اين باره را نداشته باشد . يعني فضايي ايجاد شود كه اگر بچه هاي مردم را مي كشند و يا كسي را در زندان مورد اهانت قرار مي دهند ، خانواده هايشان را در مقابل در زندان تهديد كرده و كتك مي زنند ، به خانه هاي مردم مي ريزند و به اموال آنها خساراتي وارد مي كنند كسي جرات طرح اين مطالب را نداشته باشد . "
وي گفت : " چرا به جاي اينكه چنين فضاي رعب و وحشت را ايجاد كنند تا مردم را به سكوت بكشانند فضايي را ايجاد نمي كنند تا اگر مسائلي در اين باره وجود دارد و كساني هستند كه شكاياتي دارند ان را در فضاي آزاد و امن مطرح كنند . " وي خطاب به مسئولان گفت : " بهتر نيست به جاي آنكه برخي در برابر انتشار اين نامه چنين موضعگيري و فحاشي كنند به بررسي اصل ماجرا بپردازنند نه اينكه هنوز كميته پيگري مجلس تشكل نشده است بگويند كه محتوي اين نامه بررسي و كذب محض است . به نظر من بايد مسئولان با شنيدن چنين مسائلي ناراحت باشند ." وي افزود : " اخر شما فضايي ايجاد كرده ايد كه كساني كه مورد آزار قرار گرفته اند جرات طرح اين مباحث را ندارند و حتي شايد در شرايطي قرار گيرند كه بيايند و بگويند كه در زندان به ما نماز شب ياد مي دادند و هيچ شكنجه اي هم روي نداده است ."
كروبي سپس تاكيد كرد كه بايد فضاي امني در جامعه ايجاد شود تا همه آزادانه حرف بزنند وليكن ابراز تاسف كرد از اينكه در فضايي كه اينك شكل گرفته مردم حتي جرات نفس كشيدن هم ندارند . وي به فضايي كه در اين چند سال اخير شكل گرفته است اشاره كرد و گفت : " در جامعه اي كه قتل هاي زنجيره اي روي مي دهد و مردم را مي كشند و جنازه هايشان را در كنار خيابان رها مي كنند ! و يا در جامعه اي كه مصطفي مولايي مسئول دفتر بنده را ربوده و ان را در كيسه مي اندازنند و كتك مي زنند ديگر چطور افراد جرات ان دارند كه بيايند و اين مسائل را مطرح كنند . در جامعه اي كه زني را در پاسداران با ان وضعيت به قتل مي رسانند ديگر چگونه مردم احساس امنيت مي كنند . " وي افزود : " متاسفم از اينكه مردمي را كه به بهانه اعتراض به يك انتخابات بازداشت كرده اند چنين مورد شكنجه قرار داده اند به طوري كه من شنيده ام كه افراد را در كهريزيك لخت مي كردند و چهار دست و پا مي نشاندند و سوار بر انها مي شدند و به انها مي گفتند كه صداي حيوانات را در بياوريد اخر اين مايه تاسف جمهوري اسلامي است و يا اينكه برخي را دستگر كرده و انها را لخت كرده اند و روي هم خوابانده اند و آب بر روي انها ريخته اند . حتي شنيده ام كه هنگامي كه افراد را شكنجه مي كردند به انها مي گفتند با صداي بلند بگوييد كه مادرتان .... است ، مانند زمان قتل هاي زنجيره اي كه به ان افراد مي گفتند بگوييد كه من بچه مادرم نيستم ! و سپس انها را در بيان ها كتك زده و رها مي كنند. واقعا من از طرح چنين مباحثي احساس شرم مي كنم . " وي تاكيد كرد : " هرگز فراموش نكنيم كه مردم ما در جامعه اي زندگي مي كنند كه خانم دكتر بني يعقوب را به اتهام ارتباط با مردمي مي گيرند و سپس جنازه اش را تحويل مي دهند. آيا شما وجود اينها را كتمان مي كنيد ؟ امروز به جاي اينكه اين مسائل را پيگيري كنيد بدون آنكه تحقيقاتي در صحت و يا سقم مطلبي انجام شود به دفاع از عملكردتان مي پردازيد ؟ "
وي تاكيد كرد : " هنگامي كه حضرت علي (ع) توسط ابن ملجم مورد ضربت قرار گرفت حضرت تاكيد كردند كه مراقب فردي كه او را مورد حمله قرار داده باشند و گفتند كه چنانچه من زنده نماندم براي قصاص به او يك ضربه بزنيد . ولي اينك شاهد ان هستيم در حكومتي كه حكومت عدل علي (ع) الگوي ان قرار دارد جواني را به خاطر انكه شعاري سر داده است با باتوم به شدت مورد ضرب و شتم قرار مي دهند و طوري برخورد مي كنند كه حتي برخي از انها جان مي بازند . آيا اين رفتارها با حكومت عدل علي (ع)‌ و دين اسلام كه دين رافت است سنخيت دارد ؟ "
كروبي با اشاره به توجه امام به چنين مسائلي گفت : " هيچ گاه يادم نمي رود هنگامي كه لطف الله ميثمي به دستور مرحوم لاجورد ي بازداشت شده بود همسرش نزد من آمد و گفت كه به خاطر شرايط فيزيكي اش نمي تواند حتي آشغال گوشه چشم خود را پاك كند . من پس از ديدار با همسر او به همراه احمد آقا به نزد امام رفتم و عين كلام همسر ميثمي را مطرح كردم كه امام فورا دستور آزادي او را صادر كردند . اين درحالي است كه اكنون شنيده مي شود كه در برخي از زندان هاي ما رفتارهاي بدي با زندانيان صورت مي گيرد به طوري كه زني كه شنيده شده باردار است اينك دچار ناراحتي كليه شده و يا زندانيان سياسي را به بند معتادين منتقل مي كنند . مي گفتند كه زندان ها كانون ادم سازي هستند ولي اين طوري ادم سازي مي شود كه هنگامي كه فردي را بازداشت مي كنند به او مي گويند تو را به كهريزيك مي فرستيم كه در آنجا ادم شوي و زندانيان سياسي را ارازل و اوباش محسوب مي كنند آخر اين طوري مي توان آدم سازي كرد؟"
وي با انتقاد از اينكه رييس مجلس و رييس كميسيون امنيت ملي كه رييس كميته پيگيري وضعيت آسيب ديدگان حوادث اخير است بدون هيچ پشتوانه تحقيقاتي به تكذيب اصل ماجرا پرداختند گفت : " من پيشنهاد كردم كه مسوليت پيگيري اين حوادث را مي پذيرم هرچند كه اين مسوليت برايم افتخار آور نيست بلكه برايم زجر آور است ولي قصد دارم تا حقايق كشف شود و هياتي مستقل و بي طرف تشكيل شود تا فضايي ايجاد شود كه اگر كساني هستند كه مورد آزاد قرار گرفته اند خودشان بيايند و اين مسائل را بازگو كنند تا ريشه اين فسادهاي اخلاقي و شكنجه هاي قرون وسطي خشكانده شود . نه انكه مسئولان پيگيري اين حوادث در مجلس شوراي اسلامي در مدت 24 ساعت و قبل از آنكه كميته پيگيري جلسه اي را تشكيل دهد به تكذيب محتواي اين نامه مي پردازنند . من ضمن احترام به رياست مجلس هشتم جناب آقاي دكتر لاريجاني كه نسبت به ايشان و پدرشان و پدر خانم ايشان ارادت ويژه اي دارم و آقاي علاءالدين بروجردي رييس كميسيون امنيت ملي مجلس هشتم مي گويم كه قبل از آنكه در اظهار نظري شتاب زده اصل ماجرا را تكذيب كنيد حداقل با بنده تماسي مي گرفتيد يا از من مي خواستيد كه نفراتي را نزد شما بفرستم شايد من اطلاعاتي در اين رابطه داشتم . آخر چطور مي شود كه بدون آنكه تحقيقي صورت گيرد و جلسه اي تشكيل شود مي گوييد اين ماجرا كذب محض بوده است . شما حداقل تحقيق مي كرديد تا ببينيد اين كسي كه اين حرف ها را زده از روي هوي و هوس چنين گفته و يا چون اينكه راي او را در انتخابات ناديده گرفته و تقلب كرده اند مي خواهد براي عقده گشايي چنين حرف هايي را بزند و يا اينكه مطلبي دارد و بر اساس مستنداتي اين حرف ها را زده و بعدا موضعگيري مي كرديد . " وي افزود : " در شرايطي كه رييس مجلس كه سالها من در جايگاه ايشان و ديگر جايگاهها بودم بدون تحقيقي اصل ماجرايي را تكذيب مي كند ديگران افراد چطور مي توانند بيايند و اين مسائل را مطرح كنند و حتي در قبال انچه كه گفته اند مورد اهانت قرار گيرند و ابرويشان نيز برود . " وي تاكيد كرد : " من احساس مي كنم كه اين موضعگيري هاي شتاب زده تحت فشار صورت گرفته است زيرا اين بزگواران نگران ان هستند كه به سرنوشت ديگر دوستان خود در گذشته دچار شوند . چرا كه آقاي لاريجاني نگران ان است كه به سرنوشت دكتر حداد عادل گرفتار شود و او را از رياست مجلس حذف كنند و يا اينكه آقاي بروجردي نگران تكرار سرنوشت ديگر دوستانش چون آقاي افروغ در مجلس هفتم كه او را از رياست كميسيون حذف كردند و يا سرنوشت مجيد انصاري و محتشمي پور در مجلس ششم هستند . "
وي گفت : " اخر چرا فضايي ايجاد مي شود كه حتي وقتي علي مطهري حرفي مي زند به او حمله مي شود و مي گويند كه به خون پدرش خيانت كرده است به طوري كه حتي كسي ديگر جرات آن را نداشته باشد تا اين ماجرا را پيگيري كند."
كروبي با گلايه از قضاوت هاي عجولانه درباره اين نامه گفت : " آخر نبايد آقاي لاريجاني و بروجردي اين قدر شتاب زده درباره محتوي اين نامه موضعگيري مي كردند و شايد بهتر بود كه اين دوستان نيز به مانند آقاي شاهرودي حداقل هياتي را مي فرستادند تا اصل ماجرا را از من جويا شود ، نه انكه حرف هاي آقاي بروجردي را چهل بار از تلويزيون پخش كنند ولي حتي يك كلمه از حرف هاي مرا پخش نكنند . بهتر بود كه آقاي لاريجاني همان كميته تحقيق و پيگيري را نزد من مي فرستادم تا من مستندات و مطالبي كه دارم به اين كميته منتقل كنم ."
كروبي با قاطعيت گفت : " من به مسئولان مي گويم كه هيچ گاه اين فحاشي ها و انتقادات من را وادار به سكوت نخواهد كرد من در اين 20 سال گذشته از اين حرف هاي درشت بسيار شنيده ام و تا زماني كه زنده هستم از حقوق مردم دفاع خواهم كرد و شما نمي توانيد زبان ، دست و قلم بنده را بنديد . "
وي گفت : " برخي از اربابان مطبوعات به گونه اي حرف مي زنند كه گويي با جبرئيل امين حشر و نشر دارند و او برايشان گزارش هايي مي آرود و قصد دارند تا فضا به اندازه اي سنگين كنند كه ديگر كسي جرات حرف زدن نداشته باشد . " وي افزود : " اينها همان كساني هستند كه نمي گذاشتند تا اصل ماجراي قتل هاي زنجيره اي برملا شود و افراد مي كشتند و سپس پرونده هايي مبني بر فساد اخلاقي براي آنان درست مي كردند و حتي به انها تهمت مي زدند ."

كروبي همچنين با اشاره به محتواي اين نامه اي كه مورد انتقاد بسياري قرار گرفته است گفت: " مسائل مختلفي را در اين نامه بر اساس مستنداتي كه موجود بود منتشر كردم وليكن در همين باره بايد دو نكته را خطاب به مسئولان بگويم . " وي تاكيد كرد : " در اين مدت اخبار بسياري دراين رابطه به من رسيده است و در سايت هاي خبري منتشر شده است كه موجب تاسف براي نظام جمهوري اسلامي است و من هم در اين نامه پيشنهاد كردم كه هرچند پذيرش مسئوليت پيگري اين موضوع براي بنده كاري سخت است ولي من حاضرم كه اين مسئوليت را قبول كنم تا به اين موضوعات رسيدگي شود و حتي من در اين نامه تاكيد كرده ام كه انشاءالله چنين اخباري صحت نداشته باشد ولي اگر درست باشد بايد هرچه سريعتر رسيدگي شود و من نيز تنها قصد داشتم كه در اين باره به مسئولان تذكراتي را بدهم ولي نمي دونم كه اين تذكر بنده چرا تا اين حد اين آقايان را برآشفت و فحاشي كردند . "
كروبي در تكذيب سخناني كه گفته شده استنادات اين نامه تلفن هاي خوانندگان روزنامه اعتمادملي بوده است گفت : " من از اين سخنان تعجب مي كنم چرا كه يك بار از طرف روزنامه تلفن خوانندگان را به من منتقل نكرده اند و البته تلفن هايي كه در اين باره به روزنامه شده است پس از انتشار اين نامه بوده است وقبل از ان تماسي در اين باره نشده بود . بنابراين به اين آقايان مي گويم كه مستندات من كساني بوده اند كه نزد من آمده اند كه يا خود مورد آزار قرار گرفته بودند و يا اينكه شاهد بوده و يا كساني نزد آنها اقرار كرده بودند پس من آدمي نيستم كه بدون آنكه مستنداتي داشته باشم و بنابر يك تلفن و يا اينكه كسي حرفي را بدون پشتوانه به من زده باشد چنين نامه اي را بنويسم . "
كروبي همچنين در پاسخ به سوالي در واكنش به مسائلي كه درباره نحوه عملكرد وي در بنياد شهيد از سوي رسانه هاي اصولگراي تندرو مطرح مي شود گفت : " طرح اين مسائل اهميتي ندارد و طرح اين موضوعات نشان دهنده اين است كه من پرونده اي ندارم كه بخواهند آن را مايه تخريب من قرار دهند و بنابراين به داستان سرايي درباره عملكردهاي مديريتي من مي پردازنند در حاليكه كساني كه بنده را مي شناسند و با من همراه بوده اند هميشه از من حمايت كرده اند . " وي با اشاره به ماجراي استعفايش از بنياد شهيد گفت : " بنده در دو مرحله از رياست بنياد شهيد استعفا دادم نخست بعد از فوت امام كه حج و بنياد شهيد استعفا دادم ولي رهبري نبپذيرفت و سپس در سال 71 استعفا دادم و با اصرار من رهبري ان را قبول كردند كه البته بيت امام و رهبري از جمله آيت الله محمدي گلپايگاني به خوبي در جريان اين ماجرا قرار دارند . " وي در ادامه با اشاره به حمايت هاي خانواده شهدا از وي گفت : " خدا رو شكر كه پس از گذشت 18 سال هنوز اكثريت خانواده شهدا هنوز ارتباط خودشان را با من حفظ كرده اند و من به اين آقايان پيشنهاد مي كنم به جاي اينكه خانواده هاي شهدا را وارد اين دعواهاي سياسي كنند بهتر است كه دو ماه ديگر از همين مسئول جديد بنياد شهيد بپرسند كه كارمندان و خانواده هاي شهدا از مديران اين بنياد هنوز نام چه كسي را بيشتر از ديگران به خوبي ياد مي كنند . "
وي گفت : " من ازآقايان خواهش مي كنم كه ديگر اين خانواده هاي معزز شهدا را كه با فداكاري هاي آنها اين نظام به پيروزي رسيد و تثبيت شد را وارد اين دعواهاي سياسي نكنند زيرا آنها به اندازه كافي خودشان مشكلاتي دارند و ديگر نبايد انها را وارد اين قضايا كرد و من مطمئن هستم كه اكثر اين خانواده از وضعيتي كه در جامعه حاكم شده است رنج مي برند . "
كروبي با اشاره به نيت كساني كه اين روزها علاقه خاصي به راه اندازي دعواهاي سياسي دارند و آنگاه اصلاح طلبان را به تنش زايي در كشور متهم مي كنند گفت : " نزاع بر سر اين است كه ا اپوزيسيون نظام هستيم ولي من اين را مي گويم كه ما مدافع نظام جمهوري اسلامي با قرائت امام هستيم . ما مي گوييم كه جمهوريت و اسلاميت بايد در كنار هم باشد ولي آنها مي گويند كه راي مردم زينتي است و حتي اين روزها يكي از شخصيت ها گفته كه اطاعت از احمدي نژاد اطاعت از خداست كه البته من مي گويم اين حرف ها دربرابر همان پول هايي است كه به موسسه اين بزگوار سرازير مي شود . از سوي ديگر يكي از نزديكان همين آقاي احمدي نژاد مي گويد كه او تنها چهار ميليون راي دارد و 20 ميليون باقي مانده منتقد به اصل نظام هستند . " وي تاكيد كرد : " من همين جا مي گويم كه هيچ رييس جمهوري نه آقاي احمدي نژاد و نه روساي جمهوري قبلي و يا حتي بعدي نماينده خدا بر روي زمين نيستند و نمي دانم اين چه حرف هايي است كه زده مي شود . " وي با ذكر داستاني گفت : " زماني براي ناصرالدين شاه بادمجان مي آورند فردي كه از نزديكان وي بوده به تعريف از بادمجان مي پردازد و ناصر الدين شاه نيز مي خورد ولي هنگامي كه قصد خروج از اتاق را داشته است از زياد خوردن بادمجان دل درد ميگيرد و آروغ مي زند در همين زمان همان فرد شروع مي كند در مزمت بادمجان سخن گفتن ، كه ناصرالدين شاه به وي مي گويد تا حالا كه تو از فوايد ان سخن مي گفتي حالا چه شده است كه در مزمت ان حرف مي زني . ان فرد مي گويد ان موقع شما از ان خوششتان مي آمد و بنابراين من خوب مي گفتم ولي حالا شما بدتان آمده ومن بايد در مزمت بادمجان سخن گويم كه شايد به نوعي شاهد تكرار چنين وقايعي هستيم ."
وي در ادامه به خانواده هاي شهدا توصيه اي داشت و گفت : " من خودم به اين خانواده ها مي گويم كه وارد اين نزاع هاي سياسي نشوند . البته در اين جا از آقاي ضرغامي قدرداني مي كنم كه در برابر هتاكي به همسر شهيد باكري از او دفاع كرد ولي همه خانواده شهدا مانند همسر شهيد باكري شناخته شده نيستند كه از انها دفاع شود ."
وي تاكيد كرد : " من به نسل هاي جوان تر مي گويم كه اين شرايطي كه اكنون در كشور وجود دارد همان اهداف و آرمان هاي نظام جمهوري اسلامي با قرائت امام نيست و اين رفتارها را به نام اسلام و نظامي كه بنيان گذار ان امام بوده است ننويسند . چرا كه اين نظام جمهوري اسلامي همان نظامي است كه با وفادا كاري و ايثارگري هاي بسياري شكل گرفت . كساني چون سردار لشكري كه 18 سال در زندان هاي بعثي اسير بودند و يا اينكه در جبهه ها شهيد شدند . كساني كه در تظاهرات هاي قبل از انقلاب به شهادت رسيدند و اكنون نيز خانواده هايشان از فضايي كه در كشور حاكم شده است رنجيده خاطر هستند . "
وي در نهايت تاكيد كرد : " من 20 سال است كه براي دفاع از حقوق شهروندي و حقوق مردم به عنوان عضو كوچك اين نظام تلاش كرده ام و اكنون هم بار ديگر تاكيد مي كنم كه اين تهت و افتراها مرا از راهي كه بدان اعتقاد دارم جدا نخواهد كرد.


كروبي: لاريجاني بدون تحقيق تكذيب كرد

كروبي از لاريجاني و بروجردي به خاطر اين كه "بدون تحقيق" سخنانش را رد كرده اند، انتقاد كرد

بي بي سي : مهدي كروبي با انتقاد از موضع گيري علي لاريجاني عليه نامه ارسالي به علي اكبر هاشمي رفسنجاني درباره شايعه آزار جنسي بازداشت شدگان وقايع اخير ايران، از پيگيري اين موضوع به دستور رئيس قوه قضائيه خبر داده است.

آقاي كروبي گفت نامه اش به محمود هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضائيه ارجاع داده شده و قربانعلي دري نجف آبادي، دادستان كل كشور مامور رسيدگي به آن شده است.

آقاي كروبي درباره بعضي واكنش ها به نامه اش گفت كساني هستند كه مي خواهند فضايي ايجاد كنند تا هيچ كس نتواند اين گونه مطالب را مطرح كند.

مهدي كروبي در نامه اي به علي اكبر هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از او خواسته بود درباره شايعه تجاوز جنسي به دختران و پسران بازداشت شده در جريان ناآرامي هاي اخير تحقيق كند و آن را هر طوري كه صلاح مي داند به اطلاع رهبر برساند.

آقاي كروبي در نامه خود نوشته بود: "عده‌اي از افراد بازداشت‌شده مطرح نموده‌اند كه برخي افراد با دختران بازداشتي با شدتي تجاوز نموده‌اند كه منجر به ايجاد جراحات و پارگي در سيستم تناسلي آنان گرديده است. از سوي ديگر افرادي به پسرهاي جوان زنداني با حالتي وحشيانه تجاوز كرده‌اند به طوري‌كه برخي دچار افسردگي و مشكلات جدي روحي و جسمي گرديده‌اند و در كنج خانه‌هاي خود خزيده‌اند."

آقاي كروبي اكنون در پاسخ به منتقدان مي گويد كه مستنداتي در تاييد آن نامه دارد: ".... به اين آقايان مي گويم كه مستندات من كساني بوده اند كه نزد من آمده اند كه يا خود مورد آزار قرار گرفته بودند و يا اينكه شاهد بوده و يا كساني نزد آنها اقرار كرده بودند. پس من آدمي نيستم كه بدون آنكه مستنداتي داشته باشم و بنابر يك تلفن و يا اينكه كسي حرفي را بدون پشتوانه به من زده باشد چنين نامه اي را بنويسم."

آن نامه با واكنش منفي محافل محافظه كاران در ايران مواجه شد و علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي اين موضوع را كذب خواند.

اين موضوع همچنين از سوي علاء الدين بروجردي، رئيس كميسون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز رد شد.

اين در حالي است كه گروهي از متخصصان حقوق بشر سازمان ملل متحد نيز نسبت به اتهامات شكنجه شدن افرادي كه به دليل اعتراض به تنيجه انتخابات ايران بازداشت شده اند، ابراز نگراني كرده اند.

اين افراد گفته اند كه علاوه بر فعالان سياسي مخالف دولت محمود احمدي نژاد و افرادي كه در اعتراض به انتخابات به خيابانها رفتند، تعدادي وكيل، روزنامه نگار و مدافع حقوق بشر در بازداشت به سر مي برند.

تكذيب بدون تحقيق

مهدي كروبي در مصاحبه با سحام نيوز از اين كه "مسوولان پيگيري اين حوادث در مجلس در مدت 24 ساعت و قبل از آن كه كميته پيگيري جلسه اي را تشكيل دهد به تكذيب محتواي اين نامه پرداختند، " ابراز تاسف كرد.

آقاي كروبي همچنين از علي لاريجاني به علت تكذيب موضوع آزار جنسي بازداشت شدگان پيش از تحقيق در اين باره انتقاد كرد و درباره واكنش سريع او گفت: " آقاي لاريجاني نگران آن است كه به سرنوشت دكتر حداد عادل گرفتار شود و او را از رياست مجلس حذف كنند."

او گفت: " چطور مي شود كه بدون آن كه تحقيقي صورت گيرد و جلسه اي تشكيل شود مي گوييد اين ماجرا كذب محض بوده است."

آقاي كروبي افزود: " آخر نبايد آقاي لاريجاني و بروجردي اين قدر شتاب زده درباره محتوي اين نامه موضعگيري مي كردند و شايد بهتر بود كه اين دوستان نيز به مانند آقاي شاهرودي حداقل هياتي را مي فرستادند تا اصل ماجرا را از من جويا شود ، نه انكه حرف هاي آقاي بروجردي را چهل بار از تلويزيون پخش كنند ولي حتي يك كلمه از حرف هاي مرا پخش نكنند."

او گفت به جاي اين كه مسوولان فضايي را ايجاد كنند تا همه بتوانند آزادانه حرف بزنند، وضعي پيش آمده است كه كساني كه مورد آزار قرار گرفته اند، جرات نفس كشيدن ندارند."

آقاي كروبي با برشمردن بعضي از موارد بدرفتاري با زندانيان، خواستار تشكيل يك هيات مستقل براي تماس با آسيب ديدگان و كشف حقايق شد.

او گفت: "شاهد آن هستيم در حكومتي كه حكومت عدل علي الگوي آن قرار دارد جواني را به خاطر آن كه شعاري سر داده است با باتوم به شدت مورد ضرب و شتم قرار مي دهند و طوري برخورد مي كنند كه حتي برخي از انها جان مي بازند."

آقاي كروبي به نحوه برخورد با بازداشت شدگان را مايه تاسف نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت: " متاسفم از اينكه مردمي را كه به بهانه اعتراض به يك انتخابات بازداشت كرده اند، چنين مورد شكنجه قرار داده اند به طوري كه من شنيده ام كه افراد را در كهريزيك لخت مي كردند و چهار دست و پا مي نشاندند و سوار بر آنها مي شدند و به آنها مي گفتند كه صداي حيوانات را در بياوريد."

او ادامه داد: "هرگز فراموش نكنيم كه مردم ما در جامعه اي زندگي مي كنند كه خانم دكتر بني يعقوب را به اتهام ارتباط با مردي مي گيرند و سپس جنازه اش را تحويل مي دهند. آيا شما وجود اينها را كتمان مي كنيد ؟ امروز به جاي اينكه اين مسائل را پيگيري كنيد بدون آنكه تحقيقاتي در صحت و يا سقم مطلبي انجام شود به دفاع از عملكردتان مي پردازيد ؟ "

آقاي كروبي با "زجرآور" دانستن تحقيق درباره نحوه برخورد با زندانيان، بار ديگر بر آمادگي خود براي عهده دار شدن مسووليت پيگيري اين حوادث تاكيد كرد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر