آدرس جدید ما بخاطر فیلترشدنمان

خامنه ای: بازداشت میرحسین، نظام را به سقوط می‌کشاند

اول اینکه یادتون باشه در کل دنیا فقط سه نفر با اسم و فامیل ترانه موسوی وجود دارند

سایت حزب مشارکت از طرح احمدی‌نژاد برای بازداشت موسوی و سران جبهه اصلاحات خبر داد

رهبر: بازداشت میرحسین، نظام را به سقوط می‌کشاند

سایت نوروز متعلق به جبهه مشارکت خبر از طرح تخیلی برای بازداشت میرحسین موسوی و ده تن از سران اصلاح طلبان داده که از سوی احمدی‌نژاد مطرح و به علت مخالفت رهبری منتفی شده است. به نوشته این سایت، مقام ارشد نظام (رهبری) گفته که بازداشت میرحسین، نظام را به سقوط می‌کشاند.

این خبر در حالی فاش می‌شود که به نظر می‌رسد حتی کسانی که تلاش می‌کنند با مطرح کردن موضوع بازداشت میرحسین، قبح این موضوع را بشکنند، نگران‌اند که هر تلاشی برای عملی کردن چنین طرح خطرناکی، به بحرانی بزرگ و پایان‌نیافتنی در کشور بینجامد که کارکردی شبیه یادداشت احمد رشیدی مطلق در سال 1356 در روزنامه اطلاعات داشته باشد.

به نوشته سایت نوروز، طرحی به شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد شد تا میرحسین موسوی و 10 نفر دیگر از سران جبهه اصلاحات که برخی از اعضای مجمع روحانیون نیز در میان آنها هستند، بازداشت شوند، اما به دلیل عواقب شدید برای کودتاچیان با اجرای آن مخالفت شد.

این طرح که با پشتیبانی محمود احمدی‌نژاد و به اصرار او تهیه و به شورای عالی امنیت ملی ارائه شده بود، میرحسین موسوی و 10 نفر دیگر را عاملان ادامه اعتراض ها دانسته و تاکید کرده است تا این 11 نفر بازداشت نشوند، اعتراض ها به پایان نخواهد رسید.

علاوه بر میرحسین موسوی، از مهدی کروبی، علی اکبر محتشمی‌پور، مرتضی الویری، محمدرضا خاتمی‌، یکی از فرزندان هاشمی و چند نفر دیگر در این فهرست دیده می‌شوند. سید محمد خاتمی در این فهرست دیده نمی‌شود و تهیه کنندگان طرح معتقد بودند که نام او به خاطر شهرت بین المللی عواقب وخیمی خواهد داشت.

به گزارش نوروز، این طرح وقتی در شورای عالی امنیت ملی مطرح می‌شود، با مخالفت تعدادی از اعضا مواجه می‌شود، زیرا به نظر آنان اجرای این طرح عواقب غیر قابل کنترلی خواهد داشت که اصل نظام را با خطر سقوط رو‌به‌رو خواهد کرد.

احمدی‌نژاد و تعدادی دیگر روی طرح اصرار می‌کنند، اما پس از اینکه طرح به اطلاع مقامات ارشد نظام می‌رسد، آنها نیز نظر منتقدان را تایید کرده و به صورت تلویحی به این نکته تاکید می‌کنند که بازداشت میرحسین، نظام را به سقوط می‌کشاند.

یک طرح خطرناک در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی

تعطیلی دانشگاه تهران و دیگر دانشگاهها برای یک ترم تحصیلی!

بر اساس خبرهای رسیده به «موج سبز آزادی» شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی را در دستور کار دارد مبنی بر اینکه دانشگاههای کل کشور یا لااقل دانشگاه تهران برای یک ترم تحصیلی، تعطیل شوند.

یک منبع مطلع در وزارت علوم به «موج سبز آزادی» خبر داد که این طرح با هدف جلوگیری از اعتراضات دانشجویان در آغاز سال تحصیلی پیشنهاد شده و هم‌اکنون در مرحله کارشناسی قرار دارد و از چند نهاد دولتی خواسته شده که به سرعت نظرات خود را در این باره به شورای انقلاب فرهنگی اعلام کنند.

این منبع با اشاره به شهادت چند تن از دانشجویان دانشگاه تهران در دو ماه اخیر، خبر داد که در این طرح تصریح شده اگر امکان تعطیلی همه دانشگاه‌ها نیز فراهم نبود، دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران برای یک ترم تحصیلی تعطیل شوند.

گزارش این منبع مطلع حاکی است همزمان با بررسی این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی، زمینه‌سازی برای اعلام آن نیز در حال انجام است. یکی از محورهای آماده‌سازی فضا برای این کار، مطرح کردن موضوع تعویق و سپس تعطیلی ترم اول سال تحصیلی در پیش رو، به بهانه شیوع بیماری آنفولانزای خوکی است که زمزمه‌های آن در وزارت علوم مطرح شده است.

محور بعدی، شایعه‌ای است که در بین دانشجویان دانشگاه تهران پخش شده است، مبنی بر اینکه دانشجویانی که به هر دلیل امکان شرکت در امتحانات معوقه این دانشگاه را پیدا نمی‌کنند، امکان «حذف ترم» خواهند داشت تا بدین ترتیب ترم دوم سال تحصیلی گذشته در این دانشگاه، وضعیتی معلق پیدا کند.

خبری که بالاخره از محافل سران نظام به بیرون درز کرد

شهادت عضو شورای نگهبان به تقلب، در حضور رهبر

شنیده شده که یک عضو شورای نگهبان در حضور رهبر نظام شهادت داده که در خصوص انتخابات اخیر، شک و شبهه‌های زیادی وجود دارد.

به گزارش موج سبز آزادی، منابع مطلع خبر می‌دهند که سه یا چهار عضو شورای نگهبان مخالف تایید انتخابات دهم ریاست‌جمهوری بوده‌اند، اما با اصرار و تهدید جنتی و فشارهای بیرونی، در نهایت انتخابات تایید شده و این خبرها نیز تا مدتی به بیرون درز نکرده است.

این گزارش حاکی از آن است که اعضای مخالف، نظر خود را در جلسات عمومی مطرح نکرده‌اند، اما یکی از آنها حاضر شده که در حضور رهبر نظام درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات شهادت دهد. بدین ترتیب جلسه مذکور با هماهنگی برخی مقامات بالای نظام ترتیب داده شده و این عضو حقوقدان شورای نگهبان در حضور رهبری نظام شهادت داده و فاش کرده که انتخابات ریاست‌جمهوری سالم برگزار نشده و تخلفات بسیاری در آن وجود داشته است.

طبق گزارش موج سبز آزادی به نقل از منابع موثق، پس از جلسه این عضو شورای نگهبان با رهبر، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان به شدت از فرد شهادت‌دهنده در حضور رهبر، انتقاد کرده و او را فریب‌خورده نامیده است. او نیز در مقابل، تصریح کرده که هر یک از اعضای شورای نگهبان رأی برابری با دیگری دارند و وی حاضر نیست آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران بر باد دهد.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس:‌ اگر ۹ بسیجی کشته‌ شده‌اند، نامشان را بگویید!

عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: «هرگونه ادعایی در مورد حوادث پس از انتخابات باید با سند و مدرک باشد آقایان این همه گفتند 9 بسیجی کشته شده است پس مراسم این افراد چه شد؟ چرا هیچ خبری از این 9 بسیجی کشته شده نیست؟»

نصر الله ترابی در گفتگو با «پارلمان‌نیوز»، درباره تکذیب تجاوز جنسی به بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات در بازداشتگاه‌ها توسط لاریجانی، اظهار داشت:«بحث تجاوز به بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات در بازداشتگاه‌ها در نامه آقای کروبی به هاشمی رفسنجانی مطرح شد، اما خوب است اگر آقای کروبی مدرک و سندی برای این حرف دارند به مجلس ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد


وی با بیان اینکه آقای لاریجانی هم تاکید کردند هرکس هر سندی دارد ارائه کند، تصریح کرد:«وقتی بدون سند و مدرک حرفی زده شود هرکس می‌تواند هر ادعایی کند

ترابی افزود:«به طور مثال در طرف مقابل هم گفتند در این حوادث 9 بسیجی کشته شده است آنها هم باید مدرک ارائه دهند؛ این همه گفتند نه نفر بسیجی کشته شده پس مراسم‌های این افراد چه شد؟ ما یک نفر که بیشتر آن هم در شهرری ندیدیم

عضو فراکسیون خط امام(ره) با بیان اینکه اگر افرادی مانند روح الامینی کشته نشده بودند اینها اصلا مسوولیت به گردن نمی‌گرفتند، گفت:«باید اسناد و مدارک ارائه دهند که قابل بررسی باشد

وی خطاب به مردم تاکید کرد:«افرادی که مورد شکنجه قرار گرفته‌اند، به مجلس و کمیسیون‌ها بیایند و حرف بزنند تا بتوان موضوع را پیگیری کرد

دری نجف‌آبادی: صادق لاریجانی نگران است همه‌چیز به نام او تمام شود

اختلاف در رأس دستگاه قضایی؛ مراسم معارفه صادق لاریجانی عقب افتاد

با آنکه هفته قبل اعلام شده بود فردا (شنبه) مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضاییه برگزار می‌شود، سخنگوی قوه قضاییه ساعتی قبل اعلام کرد که این مراسم به تعویق افتاده است. بدین ترتیب این سؤال در افکار عمومی پیش آمده که ماجرا چیست و چه چیزی مانع از نشستن صادق لاریجانی بر روی صندلی ریاست این قوه شده است.

به گفته علیرضا جمشیدی، «مراسم توديع و معارفه قرار بود روز شنبه 24 مرداد‌ماه برگزار شود كه به زمان ديگري موكول شد

«موج سبز آزادی» دو روز قبل خبر داده بود که صادق لاریجانی علاوه بر مخالفت با تایید انتخابات که باعث مخالفت جناح حامی احمدی‌نژاد با او شده، به صراحت اعلام کرده که قبل از تعیین تکلیف همه بازداشت‌شدگان اخیر و خروج پرونده آنها از وضعیت بلاتکلیف کنونی و صدور قرار قطعی برای ایشان، بر روی صندلی ریاست قوه قضاییه نخواهد نشست.

اکنون که ابعاد جدیدی از اختلافات در سطوح بالای نظام بر سر نحوه خروج از بحران کنونی و چگونگی تصدی رئیس جدید دستگاه قضایی مشخص و علنی شده، «موج سبز آزادی» لازم می‌داند منبع خبر قبلی خود درباره صادق لاریجانی و جزئیات بیشتری از آن خبر را فاش کند.

به گزارش «موج سبز آزادی» کسی که از تاکید لاریجانی بر لزوم تعیین تکلیف همه بازداشتی‌ها پیش از حضور رسمی او در قوه قضاییه پرده برداشته، «قربانعلی دری نجف‌آبادی» دادستان کل کشور است که هفته قبل در یک جلسه مربوط به بازداشت شدگان حوادث اخیر از این موضوع خبر داده و اضافه کرده است:

آقای لاریجانی نمی‌خواهد بعد از حضورش در قوه قضاییه، باز هم ماجراهای اخیر و کشمکش زندانی‌ها ادامه پیدا کند. ایشان می‌خواهد رهبری این ماجرا را تعیین تکلیف کند تا چیزی برای دوره او باقی نماند و در واقع نگران است که همه ماجراها و برخوردهای اخیر به نام او تمام شود. البته قطعا مسئولان پرونده با چنین کاری مخالف‌اند.

دری نجف‌آبادی در حالی از اختلاف نظر در رأس دستگاه قضایی خبر داده که در محافل نزدیک عوامل کودتا، از کش دادن فضای امنیتی و قضایی حداقل تا مهر ماه و آغاز به کار دانشگاه‌ها صحبت می‌شود. بدین ترتیب قوه قضاییه در آستانه تغییر عالی‌ترین مقام خود، درگیر بحران بزرگی شده که برون‌رفت از آن به سادگی ممکن نیست.

نامه دو روز قبل گروهی از قضات دادگستری استان تهران نشانه‌ای دیگر از بالا گرفتن اختلافات در دستگاه قضایی است و آنطور که شنیده می‌شود، صادق لاریجانی نیز عزل مرتضوی و حلقه وابسته به او را به عنوان یک شرط برای حضور در دستگاه قضایی مطرح کرده است.

اینها در حالی است که صادق لاریجانی مخالفان بسیاری نیز در حوزه علمیه قم دارد؛ اعم از کسانی که سن و سواد او را برای قاضی‌القضاتی کم می‌دانند و یا به حضور دو برادر در رأس دو قوه اشکال وارد می‌کنند و یا معتقدند حضور صادق لاریجانی در جایگاه ریاست دستگاه قضایی، این دستگاه را بیش از پیش ابزار دست تندروهای دست‌اندرکار تقلب انتخاباتی و سرکوب پس از آن خواهد کرد.

حال باید دید به تعویق افتادن مراسم معارفه لاریجانی، باعث حل اختلافات درباره رئیس جدید قوه قضاییه خواهد شد یا بحرانی جدید را در سطوح مدیریتی نظام پدید خواهد آورد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر